Slik gjøres det

1Tørking

Bilen kjøres inn og tørkes hvis den er våt. Den løftes opp og det blir plassert store slanger inn i hjulkassene og under bilen. I slangene blir det så tilført varmluft med godt trykk, og bilen tørkes raskt. Stor kapasitet på tørka.

2Rengjøring

Kjøretøyet blir så rengjort ved hjelp av kraftig trykkluft. Vi bruker ikke vann til rengjøring. Skulle det være litt støv og lignende igjen etter rengjøring, så blir dette mettet med olje og vil ikke påvirke behandlingen på noen måte. Deksler under bilen blir demontert. Plast-innerskjermer blir demontert ved valg av plusspakka. Alternativt jobber vi bak dem med spesialutstyr.

3Hulerom

Alle hulrom blir så behandlet. Innvendig i kanaler og rammer (på rammebiler) benyttes slanger med 360 graders dyser som trekkes gjennom kanaler/rammer for å gi full hulromsbeskyttelse. I dørene benyttes «spyd» med 180 graders dyser for å kunne styre oljen dit vi vil ha den. Nemlig ut mot dørbladet innenfra og ned mot nedkant av døra. Vi sprøyter ikke på kollisjonsputesensorer, kollisjonsputer og elektriske vindusheiser. Det sprøytes så olje bak plast innerskjermer og i hjulkassene. Fjærfester/støtdemper tårn er viktige områder. Hele hjulhuset dekkes med olje.

4Understell

Dører, bakluke og panser tas, og hele bilens underside sprøytes med olje før eventuelle deksler monteres.

5Ferdig

Nå utføres eventuelle forhåndsavtalte tilleggsarbeider. Deretter rengjøres bilen før den kjøres ut.

Det går fort!

Behandlingen tar normalt 1-1,5 timer og du kan slappe av på venterommet med kaffe og lesestoff. Benytt gjerne vårt trådløse nettverk.

Hovedgrunnen til den korte tiden pr bil har med reingjøring å gjøre. Hvis vi skulle vasket bilen, slik de fleste av våre konkurrenter må gjøre, ville behandlingen tatt flere dager. Det er nemlig nødvendig med en helt annen tørkeprosess etter å ha sprøytet vann med 2-300 bars trykk inn i små sprekker og hulrom.

Antikorr fettlist

På veldig mange biler er hjulbuene bak utformet på en måte som gjør at de er veldig utsatt for å ruste. Vi tilbyr en enkel og genial løsning på dette problemet, nemlig å montere fettlista. Den sikrer at du får olje og fett på kanskje det mest rustutsatte området på hele bilen.

Sjekk med oss om dette er aktuelt for din bil. Pris ferdig montert kr 500,- ink mva.

Lokari innerskjermer

Dette er en plast innerskjerm som kan monteres på biler som ikke leveres med dette fra produsenten. Med disse skjermene reduserer du muligheten for rustskader i hjulhus, støtdemperinnfesting og fjærfester. Mange biler er i dag utstyrt med filt innerskjermer i de bakre hjulkassene. Filten trekker til seg vann og salt og siden den ligger tett inntil metallet er dette en rustfremmende løsning. Med å fjerne filtinnerskjermene og erstatte dem med Lokariskjermer, oppnås en helt annen rustbeskyttelse. Vannspruten fra hjulet stopper mot plasten, og Fluid Filmolja blir liggende på innsida og vil ikke vaskes vekk.

Prisen for ett sett Lokariskjermer (én aksel) er kr 2.200,- inkl. montering.